daphnebernts.reismee.nl

First week in my new family

Hoi allemaal,

Ik heb alweer een week in mijn 'nieuwe thuis' erop zitten. Ondanks dat het niet allemaal mee zat, vloog de week toch voorbij :)

Op dinsdag en woensdag gaan de kinderen naar de kinderopvang en het enige wat ik dan moet doen is hun beddengoed wassen en hun bed opmaken. Aan de ene kant wel relaxt, maar ik hoop wel dat ik op deze dagen iets anders kan gaan doen om de dag te vullen. Afgelopen woensdag ben ik met mijn hostmom naar een heel erg groot winkelcentrum gegaan. Dat is met de auto ongeveer 10 minuten rijden. Ze moest in de supermarkt nog wat halen voor het avondeten, en ze liet me zien dat er ook een klein stukje is met 'Dutch food', daar hebben we peperkoek gekocht  . Ik eet een stuk minder dan dat ik normaal thuis eet en ook andere dingen dan normaal... wat ik hier nu iedere dag als ontbijt heb, heb ik thuis denk ik nog nooit gegeten. Ik pas me maar aan, maar dat voelt allemaal nog steeds vreemd nu. Ook voel ik me nog steeds niet helemaal op me gemak om van alles te pakken, het zal nog wel even duren voordat ik me echt thuis ga voelen.

Als voorbeeld afgelopen zondag, ze zaten allemaal in de woonkamer/keuken (dit is een gedeelte) niks te doen en ik zat op mijn kamer... en nee ik durfde nog niet naar boven te lopen om even een 'snack' te pakken, ik heb ook nog geen idee wat ze hier als tussendoortjes eten of wat ik kan of mag pakken... Nou ja ik weet wat de kinderen als tussendoortje eten, maar dat is niet echt iets voor mij. Ik heb een andere aupair gesproken, en zij vertelde mij dat ze zelf tussendoortjes kocht voor op haar eigen kamer, Misschien dat ik dat ook maar ga doen  .

En toen het donderdag was: ik moest voor 2 uurtjes op de kinderen passen, zodra mijn hostmom zei dat ze we ging begonnen ze al gelijk te huilen en te schreeuwen en vervolgens heeft de oudste mij de hele tijd genegeerd en boos aangekeken (great). Zodra mijn hostmom terugkwam renden ze naar haar toe en gingen ze gelijk door naar zwemles. Ik bleef achter en voelde me niet bepaald oké. ook omdat ik nog niet echt weet wat ik in mijn vrije tijd kan gaan doen. Het was al de hele week wanneer ik bijvoorbeeld boven kwam voor ontbijt of in de avond met het avondeten dat de oudst me boos aankeek en ik wist zelf ook niet echt hoe ik hier op moest reageren, omdat ik het ook nog nooit heb/had meegemaakt dat kinderen zo op me reageren. Vervolgens donderdagmiddag moest ik weer op ze passen, terwijl mijn hostmom gewoon thuis was, op de bovenverdieping. Ze lopen dan ontzettend vaak huilen en schreeuwend: mommy,mommy,mommy naar het traphekje. Dat is echt nog ontzettend lastig. Mijn hostmom zegt dat het een tijdje zal duren voordat ze aan me gewend zijn, wat natuurlijk logisch is, maar het maakt het niet bepaald makkelijker voor mij.

Ohja en donderdagavond met het avondeten: mijn hostdad gaf mijn hostmom een glas water (tenminste dat dacht ik) en ik dacht dat hij vroeg of ik dat ook wilde, dus ik zei yes please. Vervolgens kwam hij aan met 2 grote glazen rode wijn (een voor hem en een voor mij) ik reageerde automatisch dankjewel, maar voor degene die me goed kennen ik lust(e) echt geen rode wijn, alleen de geur al.  En mijn hostmom had dus gin-tonic en geen water.. dus daar zat ik dan na te denken over hoe ik dat glas wijn naar binnen ging werken.  en ja ik heb hem uiteindelijk helemaal opgedronken, en het viel nog best mee ook.. alleen denken ze nu dat ik rode wijn drink, want ze hebben het nu al vaker aan me gevraagd.. oeps  (het is niet dat ik het zo snel nog een keer wil, want zo lekker was het ook weer niet)

Verder had ik deze week ook al wat afgesproken met andere (Duitse) aupairs, en ben ik op zaterdag naar een festival in Brisbrane gegaan met 3 anderen, dat was super leuk om te zien, er waren verschillende shows. Sinds vandaag ben ik ook in contact met andere Nederlandse aupairs, dat maakt het allemaal al een stuk leuker! Verder ben ik vandaag naar de sportschool geweest, ik dacht even aanmelden voor een abonnement en vervolgens heb ik daar bijna 1,5 uur gezeten en met iemand gepraat, ik krijg eerst 3, ze noemen het sessies, van een personal trainer. Morgen heb ik de eerste. Op die sportschool hebben ze een hoop groepslessen, dus dat is ook erg leuk  (denk ik) om in mijn vrije tijd te gaan doen.

Ik ga vanaf deze week dus naar de sportschool, ga dit weekend naar een vuurwerkshow  met andere Nederlandse aupairs. Verder moet ik deze week ook meer 'werken' dan vorige week. Dus deze week is opzich goed gevuld en probeer dan ook positief te blijven :)

Groetjess

Ans

Leuk om te lezen Daphne hoe je alles meemaakt en ervaart ..dus als ik het goed begrijp kom je helemaal afgetraint thuis.... het zal alleen maar leuker worden denk ik je bent er nog maar net tot horens we blijven je volgen

Gerda

Over een half jaar zal ik maar geen rode wijn klaarzetten? Ik vind dat je in een korte tijd al veel gezien hebt.

Simone

He erg jammer dat de kindjes nog moeten wennen, hoop dat ze snel snappen dat jij kei tof bent😃
Erg fijn te horen dat je in je vrije tijd al leuke dingen plant💪🎉
Hier alles rustig met de verbouwing van de straat, volgende week zijn we dicht en ga ik zelf paar daagjes naar Ibiza🏖
Groetjes van de meiden, wij moeten ook erg wennen zonder jou😘